treningsmotivasjons tips

Heisann! Jeg vet mange av dere ønsker å trene, men mangler drøssevis av motivasjon - så derfor tenkte jeg å dele med dere hva som gir meg treningsmotivasjon, og hva dere kan gjøre for å øke motivasjonen. 

Finn musikk som passer din trening - Jeg liker å høre på musikk mens jeg løper, eller gjør styrke - fordi det blir lettere å trene til rytmen, og det gir en boost når det kommer en sang med mye trykk som gjør at du får lyst til å gutse på litt ekstra. 

Riktige sko - Dette gir hvertfall meg mye glede, og lyst til å løpe en ekstra tur. Riktige sko som er behagelige å løpe på, ikke minst er det et stort pluss om de er fine å se på med øyet. For tiden bruker jeg Nike Pegasus tror jeg, og jeg virkelig elsker dem. 

Nye treningsklær - Fargerike treningsklær som sitter bra er viktig, dette blir litt som skoene, du får bare lyst til å trene fordi du vil bruke klærne. Jeg har masse nye klær jeg ikke kan vente med å bruke, derfor kan jeg heller nesten ikke vente med å trene. Det er også et stort pluss om klærne inneholder mange forskjellige farger.

Inspirasjonsbilder - Det er så innmari viktig hvis du har dårlig motivasjon. Finn bilder som inspirerer deg, om det er matbilder, kroppsbilder osv osv. Jeg elsker å sitte til langt på natt å finne kule bilder på we heart it! Det er min all time boost. 

Masse frukt, og god mat - Mitt forhold til mat er jo noe anstrengt, men jeg kan love deg at jeg går til innkjøp av så ufattelig mye frukt, grønnsaker og annen digg mat jeg aldri hadde trodd jeg skulle kjøpe. Jeg elsker å finne matbilder på we heart it, og lage retten deretter, kanskje det ikke ser like delikat ut, men det smaker nesten bedre. 

Drikk mye - Vann er viktig for å holde kroppen i balanse, av egen erfaring merkes det godt om jeg ikke drikker et glass vann om morningen - da blir jeg så slapp og sliten. Vann hjelper kroppen, og hodet. Gjerne ha en flaske i nærheten hele tiden, så du alltid har drikke tilgjengelig. 

Tren slik du vil - For det er vell ikke bare meg som blir døds umotivert om du trener på en måte du har null interesse av? Finn din greie, og gå får det. Personlig har jeg en fast rute jeg løper med Linnea og Thea, men vi øker for hver uke - slik at det bli variert og mer krevsomt. Jeg elsker også å trene litt styrke før jeg legger meg, så jeg sovner med en skikkelig god følelse også hvis jeg er i slaget gjør jeg gjerne noe på morningen også. Om du liker best å trene på morningen, så gjør det - det gjør jeg også. Jeg passer på å stå opp før 9 en gang, også enten løpe, gå eller sykle en passe lang runde. Dette får dagen min til å starte mye lettere, og jeg har mer energi når kvelden kommer. 

HA DET GØY - Ingenting er mer viktig en å ha det gøy. Hvis du synes trening er kjedelig er det vanskelig å fullføre. MEN husk at det alltid kommer en dag eller to som vil være ekstra harde, men bit tenna sammen og fullfør - for de morsomme dagene kommer de også. Mitt forhold til trening er veldig variert, men jeg vet at hvis jeg holder ut vil jeg til slutt bli fornøyd. Nå har jeg det kjempe morsomt når jeg trener med Linnea, og ler alltid litt ekstra over alle de teite kommentarene jeg kom med under øktene haha. 



Dette er selvfølgelig ikke tips som fungerer for alle, men jeg håper de funker for noen. Dette hjelper meg masse når det kommer til motivasjon, og jeg har så mye av det for tiden!

3 kommentarer

viktoria

12.04.2015 kl.13:00

superfine tips!

Monica Lindstad

12.04.2015 kl.13:17

Så mange fine tips :D

Beste kusina di, Thea <33

12.04.2015 kl.15:17

Du er sporty snuppa, herlige tips!! <3

Skriv en ny kommentar

hits